TERUG NAAR DE BASIS

Als fysiotherapeuten zijn we specialist in het bewegingsapparaat. Dit klinkt erg simpel, maar niets is minder waar. Lichamelijke klachten en beperkingen in het bewegen kunnen door de meest uiteenlopende structuren en patronen worden veroorzaakt, zowel fysiek als mentaal. Wij vinden het belangrijk dat we de oorzaak van jouw klachten en beperkingen achterhalen, voordat we beginnen met behandelen. Ons advies en behandeling wordt vervolgens altijd afgestemd op jouw behoeften. Door in te zetten op de oorzaak van de klachten, geven we jou de controle terug. En voor een duurzaam resultaat gaan we altijd terug naar de basis: leer jouw lijf gebruiken waarvoor het is gemaakt. 

Iedere fysiotherapeut wordt in zijn of haar meerwaarde ingezet, om jou zo goed als mogelijk te helpen. Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat de lichamelijke klachten waarvoor jij de fysiotherapeut bezoekt niet alleen een (of misschien wel helemaal geen) fysieke oorzaak heeft. In dat geval zoeken we graag een samenwerking op. Samenwerken betekent efficiëntere zorg. Daarom is Fysiotherapie Tolman onderdeel van het gezondheidscentrum Vrolijk & Fit. Binnen dit centrum zijn de lijntjes tussen de verschillende disciplines kort en kunnen we in jouw belang samenwerken voor zo compleet en effectief mogelijke zorg. En om goed voor je lijf te zorgen en jouw lichamelijk functioneren te onderhouden, bieden we naast de therapeutische en verdiepende behandelingen ook verschillende toegankelijke en deskundige lessen aan. Voor meer informatie over het aanbod van Vrolijk & Fit, klik hier.

NIET GECONTRACTEERDE ZORG

Heel bewust werken we zonder contracten met zorgverzekeraars. We streven naar kwalitatief goede zorg in jouw belang, niet in het belang van de zorgverzekeraar. In tegenstelling tot fysiotherapeuten die wel gecontracteerd werken, werken wij standaard met drie kwartier per patiënt in plaats van twintig minuten tot een half uur. Hierdoor is de zorg die we aanbieden persoonlijk, effectief en vooral duurzaam. Bovendien kunnen we hierdoor een lager uurtarief aanbieden, waardoor goede zorg laagdrempelig en toegankelijk blijft. 

Als je aanvullend verzekerd bent, kun je de ontvangen maandelijkse factuur altijd declareren bij jouw zorgverzekering. Afhankelijk van jouw polis zal er een (gedeeltelijke) vergoeding plaatsvinden. Er zijn zorgverzekeraars die het mogelijk maken dat ook niet gecontracteerde fysiotherapie volledig wordt vergoed. Mocht je vragen hebben over de hoogte van de vergoeding binnen jouw polis voorwaarden, dan kun je met deze vragen alleen terecht bij jouw zorgverzekeraar.

PRAKTISCHE ZAKEN

Fysiotherapie is direct toegankelijk. Dit betekent dat je geen verwijzing nodig hebt om een afspraak te maken. Om de oorzaak van jouw lichamelijke klachten en beperkingen in het bewegen te kunnen achterhalen, staat de eerste afspraak altijd in het teken van het in kaart brengen van jou als persoon, jouw wensen en onderzoek naar jouw lichamelijke klachten en beperkingen in het bewegen. We omschrijven deze eerste afspraak voor de zorgverzekering als 'screening, intake en onderzoek fysiotherapie'. Vervolg behandelingen hebben de omschrijving 'individuele zitting reguliere fysiotherapie'.

Voor oefentherapie onder begeleiding van de fysiotherapeut, worden er personal trainingen in kleine groepen aangeboden bij Vrolijk & Fit. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om de praktijk te bezoeken. Voor een kleine toeslag komen we naar jou toe zonder in te leveren op kwaliteit. En wil je een gemaakte afspraak afzeggen? Geen probleem. Wel dien je hier 24 uur van tevoren contact over op te nemen, anders wordt er 30 euro in rekening gebracht. Nieuwsgierig naar alle tarieven? Klik dan hier.

KLACHTEN- EN GESCHILLEN COMMISSIE

Wij zijn verplicht het volgende te vermelden op onze website: Heb je een klacht over één van onze therapeuten of over een andere fysiotherapeut? De Geschillencommissie Fysiotherapie behandelt klachten over fysiotherapeuten en fysiotherapiepraktijken. Voordat je jouw klacht als een geschil kunt voorleggen aan de Geschillencommissie Fysiotherapie, moet je de klacht eerst bespreken met de fysiotherapeut en/of de praktijkhouder. Voor meer informatie over deze klachtenregeling kun je terecht op www.defysiotherapeut.com.